Szkolenie z KPMG w Polsce: Fundacja Rodzinna jako narzędzie budowania wielopokoleniowego biznesu. Ulgi inwestycyjne dla przedsiębiorców planujących realizację nowych inwestycji. 05.04.2023 SIT Słupsk

Szkolenie z KPMG w Polsce: Fundacja Rodzinna jako narzędzie budowania wielopokoleniowego biznesu. Ulgi inwestycyjne dla przedsiębiorców planujących realizację nowych inwestycji. 05.04.2023 SIT Słupsk
Szanowni Państwo,

 
 
Pomorska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A., spółka zarządzająca Słupską Specjalną Strefą Ekonomiczną, oraz KPMG  zapraszają na szkolenie stacjonarne: „Fundacja Rodzinna jako narzędzie budowania wielopokoleniowego biznesu. Ulgi inwestycyjne dla przedsiębiorców planujących realizację nowych inwestycji.”

Warsztaty są nieodpłatne, niemniej obwiązuje limit miejsc – decyduje kolejność zgłoszeń.

Spotkanie dedykowane jest głównie Właścicielom, Prezesom firm rodzinnych,a także dla przedsiębiorców posiadających zezwolenie na prowadzenie działalności strefie i/lub decyzję o wsparciu wydaną przez PARR S.A. w obszarze Słupskiej SSE, przedsiębiorców planujących realizację nowych inwestycji w obszarze strefy.

TERMIN: 05 kwietnia 2023 r. g. 10:00

MIEJSCE: Słupski inkubator Technologiczny, Sala 2, Ul. Portowa 13 b.

 

REJESTRACJA:  https://app.evenea.pl/event/sssefundacjarodzinna/


WARUNKI UDZIAŁU:

Udział w spotkaniu jest bezpłatny, ale wymaga rejestracji.

Każda z zarejestrowanych i zweryfikowanych osób otrzyma bilet elektroniczny na spotkanie.


PROGRAM:

10.00 – 10.15 – Rozpoczęcie, przywitanie gości przez PARR S.A. oraz KPMG

10.15 – 11.45 – Prezentacja KPMG: Fundacja Rodzinna jako narzędzie budowania wielopokoleniowego biznesu cz.1

          a) Istota Fundacji Rodzinnej

          b) Zagadania prawne

          c) Zagadnienia spadkowe – zachowek

11.45 – 12.00 – Przerwa kawowa

12.00 – 13.30 – Prezentacja KPMG: Fundacja Rodzinna jako narzędzie budowania wielopokoleniowego biznesu cz.2

          a) Zagadnienia podatkowe

          b) Ład Rodzinny – budowanie „rodziny” biznesowe

          c) Przykłady strukturyzacji działalności w oparciu o nowe rozwiązanie

          d) Część dyskusyjna z ekspertami – indywidualna lub w niewielkich podgrupach

13.30 – 14.00 – Polska Strefa Inwestycji jako booster Twojej Firmy!

14.00 – Poczęstunek i zakończenie spotkania


PARTNER MERYTORYCZNY:

KPMG w Polsce jest globalną organizacją niezależnych firm świadczących usługi profesjonalne, działającą obecnie w 143 krajach i zatrudniającą ponad 265 000 pracowników w firmach członkowskich na całym świecie. W Polsce od 1990 r. świadczymy usługi audytorskie i inne usługi poświadczające, usługi z zakresu doradztwa podatkowego, doradztwa biznesowego, transakcyjnego, technologicznego, księgowego oraz rachunkowego, a stowarzyszona z KPMG w Polsce kancelaria prawna KPMG Law, kompleksowe usługi prawne. Zatrudniamy ponad 2000 pracowników w siedmiu biurach zlokalizowanych w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach i Łodzi.

Doradzamy polskim i międzynarodowym firmom oraz instytucjom ze wszystkich sektorów gospodarki, ze szczególnym uwzględnieniem bankowości, budownictwa i nieruchomości, energetyki, sektora infrastruktury, life sciences, motoryzacji, private equity, rynku dóbr konsumpcyjnych, sektora finansowego, technologii informacyjnych, mediów i telekomunikacji, transportu, spedycji i logistyki oraz sektora ubezpieczeń. U podstaw sukcesu KPMG leżą wysoka jakość oferowanych usług oraz ludzie. Naszym kapitałem jest wiedza zgromadzona przez pracowników firmy na całym świecie. Prowadzimy szereg aktywności wspierających rozwój przedsiębiorczości w Polsce. Dzielimy się wiedzą i doświadczeniem z klientami, współpracujemy z organizacjami biznesowymi oraz przygotowujemy specjalistyczne publikacje i opracowania dotyczące różnych gałęzi gospodarki i zagadnień biznesowych. W KPMG rozumiemy, że w dzisiejszym świecie istotne jest nie tylko efektywne zarządzanie kapitałem firmy, ale też jej udział w przedsięwzięciach wspierających walkę z globalnymi wyzwaniami. W ramach inicjatywy KPMG Impact realizujemy nasze zobowiązania związane z ochroną środowiska, społeczeństwa oraz ładu korporacyjnego. Do 2030 roku planujemy osiągnąć neutralności klimatyczną poprzez redukcję emisji netto CO2 do zera, przy wykorzystaniu źródeł odnawialnych i działań offsetowych.


PRELEGENCI:

Krzysztof Szwaja – Dyrektor, KPMG w Polsce

 

Krzysztof jest licencjonowanym doradcą podatkowym. Rozpoczął pracę w KPMG w 2006 r. Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie podatkowym dla firm międzynarodowych oraz polskich firm rodzinnych. Krzysztof specjalizuje się w doradztwie z zakresu restrukturyzacji oraz prowadzenia działalności gospodarczej w specjalnych strefach ekonomicznych. Ponadto, posiada bogate doświadczenie dotyczące przeprowadzania przeglądów podatkowych w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług. Krzysztof doradza klientom również w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych (CIT), w tym specjalnych stref ekonomicznych, podatku od towarów i usług (VAT), oraz optymalizacji podatkowej. Asystuje również klientom podczas kontroli podatkowych. Posiada bogate doświadczenie w kwestiach cen transferowych. Brał udział w projektach dotyczących przygotowania dokumentacji podatkowej i analiz porównawczych oraz podczas kontroli warunków transakcyjnych stosowanych przez przedsiębiorstwa powiązane z branży motoryzacyjnej, spożywczej i rolniczej.

 

 

Arkadiusz Kalwik – Manager, KPMG w Polsce

Arkadiusz jest licencjonowanym doradcą podatkowym i absolwentem studiów o profilu finansowym. Dołączył do Działu Doradztwa Podatkowego w Katowicach w 2015 roku. Odpowiada za bieżące doradztwo podatkowe, w szczególności w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych (CIT), w tym podatku u źródła, oraz podatku od towarów i usług (VAT), w tym m.in. sporządzanie opinii podatkowych oraz przeprowadzanie przeglądów podatkowych. Uczestniczy w projektach związanych z pozyskaniem pomocy publicznej w związku z działalnością prowadzoną przez przedsiębiorców na terenach Specjalnych Stref Ekonomicznych (obecnie w ramach wsparcia dotyczącego Polskiej Strefy Inwestycji). Dodatkowo odpowiada za realizacje projektów z zakresu ulg podatkowych tj. Ulga B+R, Ulga IP Box czy też wsparcia w ramach programów rządowych, samorządowych oraz instytucji publicznych. Czynnie wspiera również przedsiębiorców z zakresu analizy przepisów o pomocy publicznej na poziomie zarówno polskim jak i unijnym. Arkadiusz posiada również doświadczenie dotyczące problematyki cen transferowych. Uczestniczył w projektach mających na celu m.in. weryfikacje rynkowości cen stosowanych pomiędzy podmiotami powiązanymi i przygotowanie dokumentacji podatkowej w branży m.in. stalowej, motoryzacyjnej, energetycznej, górniczej. Główni klienci Arka działają w branży przetwórstwa przemysłowego, metalowej, motoryzacji, informatyki, handlowej, nieruchomościowej, ceramicznej oraz budowlanej. Prowadzi także szkolenia w zakresie wybranych zagadnień związanych z podatkiem CIT oraz VAT jak również cenami transferowymi w ujęciu teoretycznym i praktycznym.

 


ORGANIZATOR: 

Pomorska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. od ponad 25 lat kieruje swoje działania na harmonijną współpracę z przedsiębiorcami, instytucjami otoczenia biznesu oraz władzami lokalnymi w celu rozwoju społeczno-gospodarczego. Agencja zarządza Słupskim Inkubatorem Technologicznym oraz Słupską Specjalną Strefą Ekonomiczną. Jest regionalnym punktem kontaktowym dla przedsiębiorców w ramach Programu Polska Strefa Inwestycji, swym zasięgiem obejmuje 97 gmin Pomorza Środkowego.


KONTAKT do ORGANIZATORA:

Zespół ds. Promocji i Obrotu Nieruchomościami PARR

www.sse.slupsk.pl, tel. 59 840 11 73, promocja@parr.slupsk.pl

 
Zobacz też